Η φτώχια στον κόσμο
 
Γενικά ΣτοιχείαΘεωρίαΟπτικοακουστικό  ΔραστηριότητεςΑξιολόγησηΠαιχνίδιαΣυνδέσεις
  Παιχνίδια Μάθησης (serious games)  
 

Εφαρμογές ψυχαγωγικού χαρακτήρα, οι οποίες μέσα από περιβάλλοντα προσομοίωσης επιτρέπουν στους μαθητές να εξερευνήσουν εναλλακτικές  προσεγγίσεις των εικονικών καταστάσεων βιώνοντας άμεσα τις συνέπειες της κάθε τους ενέργειας.
Πατήστε στον αντίστοιχο σύνδεσμο είτε για να παίξετε online το παιχνίδι είτε για να το κατεβάσετε από το διαδίκτυο.

 
 

 Food Force (http://www.wfp.org/how-to-help/individuals/food-force)

 

 
 

Είναι ένα παιχνίδι του WFP (World Food Programme), του μεγαλύτερου ανθρωπιστικού οργανισμού κατά της πείνας παγκοσμίως. Ανήκει στην κατηγορία edumarket και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 8 ετών και πάνω. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στο θέμα της πείνας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο παίκτης καλείται να ολοκληρώσει έξι αποστολές που αντικατοπτρίζουν τα πραγματικά εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει ο οργανισμός WFP στην προσπάθεια του να μεταφέρει τρόφιμα και να δημιουργήσει υποδομές στο φανταστικό νησί Σεϊλάν του Ειρηνικού, το οποίο πλήττεται από εμφύλιες διαμάχες, πείνα και ξηρασία. Υψηλές βαθμολογίες επιτυγχάνονται με τις γρήγορες αντιδράσεις και τις αποτελεσματικές αποφάσεις.   

 
 

Water Alert (http://www.unicef.org/voy/wes/)

 

 
 

Είναι ένα παιχνίδι της Unicef. Ανήκει στην κατηγορία newsgame ή infotainment και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 12 ετών και πάνω. Σκοπό έχει να ευαισθητοποιήσει τον παίκτη στην προστασία των νερών από τη μόλυνση και στη σημαντικότητα του νερού σε παγκόσμιο επίπεδο.

Παίζεται όπως τα παιχνίδια περιπέτειας και περιλαμβάνει διαλόγους και γρίφους. Σκοπός του είναι να εξασφαλιστεί ότι οι κάτοικοι του χωριού θα έχουν πόσιμο νερό και θα μπορούν να ζήσουν και να πηγαίνουν σχολείο σε ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον. Για να γίνει αυτό ο παίκτης πρέπει να παίρνει τις κατάλληλες αποφάσεις, οι οποίες αντιστοιχούν και σε πόντους. Το παιχνίδι έχει δύο αποστολές, η μια αφορά το ποτάμι και η άλλη το σχολείο και το φράγμα. Ο παίκτης πρέπει να απαντήσει σε ερωτήσεις ώστε να βοηθήσει την ομάδα δράσης να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης της κοινότητας.

 
 

Darfur is Dying (http://www.darfurisdying.com/)

.

 
 

Είναι ένα παιχνίδι των Reebok Human Rights Foundation, International Crisis Group και mtvU στα πλαίσια του διαγωνισμού Darfur Digital Activist. Ανήκει στην κατηγορία newsgame ή infotainment και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 12 ετών και πάνω. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άνθρωποι που έχουν πληγεί από πόλεμο.

Ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με όλους τους θανάσιμους κινδύνους που απειλούν τους κατοίκους του Νταρφούρ. Για να ξεκινήσει πρέπει να διαλέξει έναν από τους χαρακτήρες-πρόσφυγες (2 ενήλικες και 6 παιδιά), ο οποίος πρέπει να μαζέψει νερό και να το φέρει πίσω στην κοινότητα, αλλά να προσέξει μην του επιτεθεί η πολιτοφυλακή και πιθανότατα τον σκοτώσει. Χρειάζεται να επιστρατεύσει όλες του τις δυνάμεις για την επιβίωση όλης της κοινότητας. Αν αυτός ο χαρακτήρας δεν τα καταφέρει, ο παίκτης παίρνει κάποιον άλλο. Το παιχνίδι τελειώνει όταν καταφέρει να διατηρήσει με επιτυχία την κοινότητα για 7 μέρες (χρόνος παιχνιδιού, όχι πραγματικός), δηλαδή να ολοκληρώσει τις εξής αποστολές: εξασφάλιση τροφής, χτίσιμο καταλυμάτων, συλλογή νερού και διατήρηση καλής υγείας

 
 

3rd World farmer (http://www.3rdworldfarmer.com/index.html)

 
 

Είναι ένα παιχνίδι που ξεκίνησαν φοιτητές του Πανεπιστημίου Τεχνολογιών της Πληροφορίας στην Κοπεγχάγη και στη συνέχεια μια ομάδα ειδικών το βελτίωσε και το προώθησε. Ανήκει στην κατηγορία newsgame ή infotainment και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 12 ετών και πάνω. Αυτό το serious game έχει να κάνει με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αγρότες στις αναπτυσσόμενες χώρες και σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τους παίκτες και να τους ωθήσει σε δράσεις για θετική κοινωνική αλλαγή.

Ο παίκτης ελέγχει μια μικρή αγροτική οικογένεια και παίρνει αποφάσεις για το τι θα καλλιεργήσουν, τι ζώα θα αναθρέψουν, ποια εργαλεία και υποδομές θα χρησιμοποιήσουν και ποια κοινοτικά σχέδια θα ακολουθήσουν. Σε κάθε γύρο, αφού ο παίκτης έχει πάρει τις αποφάσεις του και έχει κάνει τις επενδύσεις του, συμβαίνει ένα τυχαίο γεγονός της χρονιάς, το οποίο επηρεάζει περαιτέρω τα αποτελέσματα. Αυτά τα γεγονότα μπορεί να είναι οτιδήποτε, από μια μεγάλη συγκομιδή μέχρι έναν εμφύλιο πόλεμο, επιδρομή ανταρτών, πτώχευση της εθνικής τράπεζας, ή τα πιο κοινά όπως ξηρασία, πυρκαγιές, ασθένειες των ζώων και αποτυχία των καλλιεργειών. Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είτε έχουν πεθάνει από την πείνα ή έχουν εγκαταλείψει το αγρόκτημα είτε κατάφεραν να επενδύσουν συνετά σε κοινοτικά έργα όπως κλινικές, σχολεία, υποδομές και επικοινωνίες, και οδηγούν ολόκληρη την κοινότητα σε ένα βιώσιμο επίπεδο.

 
 

Ayiti: The cost of life (http://ayiti.newzcrew.org/globalkids/)

 
 

Είναι ένα παιχνίδι των Gamelab και Global Kids. Ανήκει στην κατηγορία newsgame ή infotainment και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 12 ετών και πάνω. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τους παίκτες στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι σε υποανάπτυκτες περιοχές.

Ο παίκτης πρέπει να βοηθήσει την οικογένεια Guinard να τα βγάλει πέρα πστην χτυπημένη από την ένδεια Αϊτή. Σε αυτό το μερικές φορές τραγικό αλλά γεμάτο προκλήσεις παιχνίδι ο παίκτης θα βοηθήσει τους γονείς, Jean και Marie, και τα παιδιά τους, Patrick, Jacqueline και Yves να πάρουν αποφάσεις για τη δουλειά, την εκπαίδευση, την ανοικοδόμηση, τις προσωπικές αγορές και την υγειονομική περίθαλψη οι οποίες θα συμβάλλουν για ένα καλύτερο μέλλον. Ο χρόνος παιχνιδιού είναι τέσσερα χρόνια χωρισμένα σε δεκαέξι εποχές. Στόχος είναι να προσπαθήσει ο παίκτης να κρατήσει την οικογένεια υγιή και ευτυχισμένη για αυτό το διάστημα. Έχει στη διάθεσή του τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές (σχετικές με υγεία, εκπαίδευση, ευτυχία και χρήματα) και πρέπει να διαλέξει μία από αυτές. Αν πεθάνουν και οι δύο γονείς το παιχνίδι τελειώνει. Αν επιβιώσουν η επιτυχία μετριέται ανάλογα το περιεχόμενο της κάθε στρατηγικής.

 
 

Go goat go (http://www.christianaid.org.uk/resources/games/gogoatgo/game.html)

 
 

Είναι ένα παιχνίδι του οργανισμού Christian Aid. Ανήκει στην κατηγορία edutainment και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 8 ετών και πάνω. Σκοπός του είναι να μάθουν οι παίκτες πώς τα ζώα μπορούν να βοηθήσουν στην εξασφάλιση βασικών αναγκών, κυρίως σε περιοχές με δυσκολίες, όπως η Κένυα.

Ο παίκτης λοιπόν πρέπει να πάρει μια κατσίκα και να τη φροντίζει ώστε τελικά να καταφέρει να εξοικονομήσει περισσότερη τροφή για όλους τους κατοίκους του χωριού. Οι κατσίκες τρώνε καρπούς, το γάλα τους είναι μαγικό και τα φυτά για να αναπτυχθούν έχουν ανάγκη τα περιττώματά τους. Το παιχνίδι έχει τρεις δοκιμασίες σχετικές με αυτά. Τελειώνει όταν ο παίκτης τις ολοκληρώσει.

 
 

Disaster Watch (http://www.christianaid.org.uk/resources/games/disastergame/index.html)

 
 

 Είναι ένα παιχνίδι του οργανισμού Christian Aid. Ανήκει στην κατηγορία newsgame ή infotainment και απευθύνεται σε παίκτες ηλικίας από 8 ετών και πάνω. Σκοπός του είναι να ευαισθητοποιήσει τους παίκτες σε προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι περιοχών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές.

 Ο παίκτης πρέπει να βοηθήσει τους κατοίκους της Νικαράγουα να επιβιώσουν από πλημμύρες, σεισμούς και έλλειψη τροφίμων. Το παιχνίδι διαθέτει τρία σενάρια. Καθένα από αυτά έχει τρία επίπεδα με διαφορετικές δοκιμασίες (κυρίως παρατηρητικότητας και ευελιξίας κινήσεων). Ο παίκτης κερδίζει πόντους ανάλογα με την επίδοσή του. Το παιχνίδι τελειώνει μόλις ολοκληρώσει και τα τρία επίπεδα.

 
 
Hurricane Katrina: Tempest in Crescent City
http://tempestincrescentcity.ning.com/game

 

 
 

Το παιχνίδι υπογραμμίζει το ρόλο που έχουν να παίξουν οι άγνωστοι, καθημερινοί ήρωες - εθελοντές, οι οποίοι με αυτοθυσία και χωρίς ενδοιασμούς βοηθούν το συνάνθρωπό τους κατά τη διάρκεια μιας καταστροφής και παράλληλα στοχεύει στην ενημέρωση των παιχτών για την αναγκαιότητα της πρόληψης για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.

 
 
SPENT
http://playspent.org/




 
 

Η ανεργία, στις μέρες μας, σε όλες τις χώρες του κόσμου καλπάζει. Θα καταφέρεις να επιβιώσεις αν χάσεις τη δουλειά σου και το σπίτι σου; Τι θα κάνεις καθώς θα βλέπεις τις αποταμιεύσεις σου να εξαντλούνται και θα δυσκολεύεσαι να καλύψεις τις ανάγκες της οικογένειάς σου;  Ένα παιχνίδι ενσυναίσθησης για να κατανοήσουμε ότι οι άστεγοι και οι φτωχοί γύρω μας κάποια στιγμή απολάμβαναν μια ζωή σαν τη δική μας και ίσως κάποια στιγμή να βρεθεί κάποιος από μας στη θέση τους. Τι θα κάναμε τότε; Τι μπορούμε να κάνουμε τώρα;

 
  http://www.forgefx.com/casestudies/heifer/heifer-village/



 
 

Ενα παιχνίδι για να κατανοήσουμε το ρόλο των συνεταιρισμών στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων του τρίτου κόσμου. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να βιώσει απλές καθημερινές στιγμές από τις ζωές των κατοίκων ενός μικρού χωριού σε μια αναπτυσσόμενη χώρα.